Blogger Layouts

Pages


Tuesday, June 5, 2012

~seindah sakura~

hiiiiii!!!!arini hari ke 7 aku bkerja..wlpn ade susah senang keje tu tetap la kne buat kn..huhu...dorg kn byr gji tok aku so pape pn kne la laksanakan tanggongjawab tu...huhuu...tp fasa nk selesa kn diri kn ofis tu xsmpai maksimum lg...masih hangat2 tahi ayam..huhuu...arini aku nk cerita soal hati n perasaan...kekeke...soal hat n perasaan ni bkn sekadar pd kekasih hat tp byk bnd...dlm phubungan psahabatan la yg paling susah nk cari...ayat nih aku raka sndr bdasarkan pgalaman yg ada..."jika ada jambatan yg hampir roboh jgn disalahkan contractornyer, kita pkr sapa yg selalo guna jmbatan tu..."(amboi dah mcm karam sing walia dah);-p...cube tgk ayat tu btl2....seumpama sesuatu phubungan, kita jgn salah mgalahi...kalo kite rse org dikeliling kite xselesa ngan kite, tri mntk maaf, kte ni manusia xlari dr kesilapan...n TIDAK AKAN JATUH ego anda sbgai seorg manusia dibumi ni...wlpn kte blainan latar belakang tp kte adalah same disisi Allah S.W.T..kalo anda dah try gak mntak maaf tp mcm ade somthing yg xbest, saye nasihatkan kamu sume pergi la kemane sje yg anda suka...INGAT, sape yg akan jge hati kte kalo bkn diri kite sndri kn...huhuuhu...btol x?btol x???huhuhu...tp bukan bmakne kite zalim atau jahat,...bg mereka yg melihat mst mereka akan myangka kite lah punca segala2nyer...sedangkan kite nih cikit pn xmburuk2kn mereka...org yg bsendiri atau senyap bukan bmakne mereka salah tp mereka xnak mbesarkan cerita n kite bkawan bkn untuk kesengan sndiri atau faedah tok mereka...kite bkawan disebabkn kte ikhlas br la bkekalan....eish3x....dunia2...kbykan org tsalah anggap bile ada ant mereka yg bsendiri mereka ade problem ngan mereka2 yang len,tp sbnrnyer mereka2 ni xkan paham keadaan sbnr n mgalahkan...kite xperlu cari kesalahan org len, kte kne tgk diri sndri yg byk kelemahanyer..mengape?ape yg blaku?bile???itu sume psoalan yg xblh dijawab melainkan meraka ikhlas bsame2.so, dlm persabatan yg paling penting jgn ada iri hati dan bmuka-muka kerana mereka ni xikhlas..mati kte ramai2 bdoa agar kte sume bahagia....


haaaaa!!penat nk cerita soal sahabat.....hihi...soal hati len...ermmmmmm,,,,byk psoalan n ptanyaan yg aku ingin tujukn...tp xkesempatan lg..akhir2 ni situasi yg mgambarkan perasaan aku...kalo aku menangis bkn bmakna aku menangis kosong...aku yakin wlpn aku byk kekurangan aku tetap akan minta ape yg aku nk pada Dia..hanya Dia yg faham perasaan ,moga Dia boleh "transfer" ape yg aku mntak...nk bcakap soal kekurangan diri xkan abes...tp pd fitrahnyer manusia dilahirkan tanpa kesempurnaan,..selagi kte mcari kesempurnaan, selagi itulah kesempurnaan itu akn hilang...boleh x,awak yakin yg saya ni dicipta untuk awak walaupun saya byk kekurangan n kelemahan...tolong bimbing saya ke jalan yg betul.....saya tau harapan saya mcm xjd kenyataan, tp ape yg mampu saye lakukan adalah berdoa...saya xtau mcm mne nk yakin awak, selain bdiam doalah carenyer....awak snggop ker tunggu saya???


errrmmm nape sedih sgt nih...sedih bkn bmakne kte lemah,..ni salah 1 care nk hilangkan stress atau sedih ngan menangis...1 lg kalo kite ade masalah jgn lupe bgtau kt mak,ibu,mama,mummy....bkn kte nk suh mereka tanggong beban kite, tp kte blh luahkan perasaan n kalo kite ada mslah mak kite akn doa baik2 tok anak mereka...insyallah bnd baik akn tjadi...jgn pkr negative ye...bnd nih dah tbukti kt saye, sblm dpt keje ari2 saye nangis2 kt mak sbb xde keje,mybe blm rezeki..tp alhamdulillah sminggu kemudian saye dah dpt keje wlpn keje bese2 jer...itulah doa ibu sbnrnyer......kalo xpcaye tri la buat...huhu^_^






ok3x...sblm tido layan lagu nih..aku ulang 5, 6x mlm nih jer...tacing ooowwww...hihi...bye!




 layannnnnnnnn!!!;-P

No comments:

Post a Comment